
נשארים מעודכנים
הצטרפו לקהילת 'הגיע זמן חינוך' וקבלו עדכון שבועי עם כל מה שמורות ומורים צריכים לדעת
במקרה או שלא, יום כיפור תמיד מקפיד להגיע אחרי פתיחת שנת הלימודים. ההתחלה כבר מאחורינו – ההיכרות עם הכיתה, ההכנות, הכניסה למקצב – אבל עדיין לא גובשו כל ההרגלים, וכל האפשרויות פתוחות. דווקא נקודת הזמן הזו מציעה למורים ולמורות הזדמנות נדירה: לעצור, להתבונן פנימה ולשאול את עצמנו לא רק על השנה שהייתה, אלא גם על השנה שמתחילה.
במסורת היהודית, יום כיפור הוא זמן לחשבון נפש, לבדק בית פנימי, לניסיון ליישר קו עם עצמנו ועם האחרים. זהו יום של כפרה, של בקשת סליחה, ושל רצון לפתוח דף חדש. כעת אנחנו לקראת סיומם של "עשרת ימי תשובה" שבין ראש השנה ליום כיפור – ימים של התבוננות פנימית, תשובה ותיקון.
במאמר זה הרחבנו את עשרת ימי התשובה לח"י שאלות – 18 שאלות שכל איש ואשת חינוך מוזמנים לשאול את עצמם ביום כיפור הזה. לא כדי לשפוט, אלא כדי לדייק, להתכוונן, ולאפשר לעצמנו לצאת לדרך מחודשת עם יותר בהירות ותובנות.
קראו עוד בנושא במאמר הבא >>
סליחה בכיתה: השיעור החשוב ביותר של מורה לקראת יום כיפור
קראו עוד בנושא במאמר הבא >>
"חגיגת הכישלונות" – המסיבה הכי שווה בעיר
קראו עוד בנושא בקטגוריה הייעודית שפתחנו >>
קראו עוד בנושא במאמר הבא >>
רק מילה טובה: האפליקציה שמאפשרת למורים לשלוח להורים מחמאה על ילדיהם
קראו עוד בנושא במאמרים הבאים >>
השבוע הראשון ללימודים? זה הזמן לבנות אמון עם התלמידים
"חינוך יוזם" – השיטה המהפכנית לשנה שקטה בגזרת ההורים ובכיתה
קראו עוד בנושא במאמר הבא >>
חינוך בהקשבה - כיצד התקשורת הבין אישית יכולה לחולל שינוי בכיתה?
קראו עוד בנושא במאמר הבא >>
נורה אדומה: מה נוכל לעשות בכיתה כדי למנוע את החרם הבא?
קראו עוד בנושא במאמר הבא>>
כך תכינו את תלמידיכם להצלחה בעתיד: התרכזו במיומנות ולא במקצוע
קראו עוד בנושא בקטגוריה החדשה שלנו >>
קראו עוד בנושא במאמר הבא >>
קראו עוד בנושא במאמר הבא >>
איך להיות מורה מעולה? מה לימד אותנו גדול חוקרי החינוך בדורנו
קראו עוד בנושא במאמרים הבאים >>
המירוץ להייטק: מה המרכיב החסר ל-5,000 תלמידים?
איך הופכים את התלמידים של היום למדעני המחר? שאלנו את הבינה המלאכותית
קראו עוד בנושא במאמר הבא >>
מה סוקרטס היה מלמד את ChatGPT?
קראו עוד בנושא במאמר הבא >>
המורה או התלמידים: מי צריך לעמוד במרכז ההוראה?
קראו עוד בנושא במאמרים הבאים >>
7 צעדים במסע להצלחה: שנה בלתי נשכחת לתלמידים
כיצד תלמדו את התלמידים לנהל את עצמם?
קראו עוד בנושא במאמר הבא >>
לפתוח שנה עם מצפן אישי: 12 צעדים בדרך לשנה מיטבית
קראו עוד בנושא במאמר הבא >>
76 סיבות למה אני גאה להיות מורה בישראל
קראו עוד בנושא במאמר הבא >>
המסורות הבית-ספריות שממשיכות ללמד אותנו
יום כיפור לא נועד רק לבקשת סליחה או לטקסיות. הוא הזדמנות אמיתית לכנות עצמית. עבורנו, כנשות ואנשי חינוך, השאלות האלה הן לא רשימה סגורה – אלא נקודת פתיחה. הן מזמינות אותנו לחשוב על הקשרים האישיים עם תלמידים, על דפוסי העבודה שלנו, על האיזון שבין השקעה למיצוי עצמי, על האופן שבו אנחנו מביאות ומביאים את עצמנו לכיתה.
כשאנחנו שואלות ושואלים את עצמנו שאלות כאלו, אנחנו בעצם מזמינות ומזמינים שינוי קטן אך משמעותי: להתקרב עוד צעד אחד להיות המורה שהיינו רוצות ורוצים לפגוש בעצמנו.
ביום כיפור הזה, קחו לכן.ם שעה של שקט. שבו עם פנקס או דף לבן, בחרו מתוך הרשימה שלוש שאלות שמדברות אליכן.ם – או מאתגרות אתכן.ם – במיוחד וכתבו את התשובות. אל תנסו לייפות, אל תנסו להרשים. כתבו בכנות לעצמכן.ם בלבד. ואז, סמנו פעולה אחת קטנה שתבצעו או תשנו בעקבות השאלה – כבר משבוע הבא.
כך תתחילו את השנה לא רק עם תוכנית לימודים מקצועית אלא גם עם מצפן פנימי ברור יותר. כי חינוך, כמו יום כיפור, הוא בסופו של דבר מסע של תיקון – שלנו ושל העולם שאנחנו בונים יחד עם תלמידינו.