שיעור פרטי לכל תלמיד, בכיתה של 40 תלמידים: איך מגשימים את החלום?

5756
שיעור פרטי לכל תלמיד, בכיתה של 40 תלמידים: איך מגשימים את החלום?

כשאנחנו יושבים עם תלמיד אחד על אחד, קורה שם משהו שלא קורה בכיתה. אנחנו יכולים לתת לו את כל תשומת הלב, לבדוק כיצד נוח לו ללמוד, לאבחן מה הוא מבין ומה לא, להתאים את עצמנו אליו, לסייע לו במקומות שקשים לו ולאתגר אותו בדיוק באופן שמתאים לו. אנחנו יכולים לבחור ללמד אותו באופן שיעניין אותו, עם דוגמאות הלקוחות מתוך חייו, מתחביביו וממטרותיו האישיות. אנחנו גם יכולים לבנות לו תוכנית למידה אישית שתתאים בדיוק לו ותאפשר לו התקדמות מייטבית למטרות שלו.

כל זה קורה כשאנחנו מלמדים תלמיד אחד. אבל מה קורה כשאנחנו מלמדים בכיתה של 30 או 40 תלמידים? הרי לא היינו רוצים לוותר על הלמידה בכיתה, על השיח הלימודי בין המורה לבין התלמידים ובינם לבין עצמם בכיתה. מה גם שכדי ללמד באופן פרטני כל תלמיד בצורה בה אנו מלמדים היום... נצטרך די הרבה מורים.

אז האם אפשר לקחת את כל היתרונות של למידה פרטנית, ולהתאים את הלמידה באופן אישי לכל תלמיד, בתוך מערכת החינוך הציבורית?

יש לא מעט אנשים שחושבים שכן. שהחינוך כפי שאנו מכירים אותו עומד לעבור מהפכה אדירה.

האנשים האלו טוענים שכבר בשנים הקרובות כלים טכנולוגים יאפשרו לכל מורה לדעת בקלות ובמהירות בדיוק איפה עומד כל תלמיד בכיתה שלה, מה היא דרך הלמידה העדיפה למענו, מה הוא כבר יודע ומה עדיין לא, ועוד פרמטרים רבים. מתוך כל המידע הזה המורה תוכל לבנות עבור כל תלמיד תוכנית למידה אישית, בה הוא יתקדם בקצב שלו, כאשר המורה מקבלת באופן תדיר עדכונים ממוחשבים על התקדמות הילד, ומלווה אותו כמנטורית ומנחה של הלמידה.

נשמע כמו מדע בדיוני?

אז זהו, שיש מורות ומורים שכבר היום עושים את זה בכיתות שלהם!

בפרק העשירי של הפודקאסט החינוכי "שומעים חינוך" נפגשנו עם שתי מורות כאלה, שמיישמות בכיתות שלהן עקרונות של גישת הפרסונליזציה של הלמידה. והן סיפרו לנו איך אמורה להיראות פרסונליזציה בעתיד, וכיצד הן מביאות את העתיד אל הכיתות שלהן כבר היום. אנחנו מזמינים אתכם לשמוע שיחה מרתקת בין אנני קורלנד, מורה מזה 17 שנים בבית ספר קשת, זוכת הדאתטון הירושלמי ללמידה מותאמת אישית, ואת מנוחה פרבר, מורה למתמטיקה מזה 3 עשורים, מורת מורים, סטודנטית במכון ויצמן ומתחרה באתגר הפרסונליזציה הראשון מסוגו בעולם, שמתקיים כאן בישראל.

את השיחה בפודקאסט מנחה אמנון רבינוביץ – מורה להיסטוריה ואזרחות ומנהל חטיבת הביניים בבית הספר זיו בירושלים. הפודקאסט נוצר בשיתוף הגיע זמן חינוך, "ביתא מחנכים" ו-"מחדש" מבית מנהל חינוך ירושלים.

להאזנה לפרק המלא:

 

להאזנה לפרק באנדרואיד

להורדת הפרק

הדפסת סיפור זה