דווקא עכשיו: איך מתמודדים עם שחיקה בהוראה?

7307
דווקא עכשיו: איך מתמודדים עם שחיקה בהוראה?

מתי בפעם האחרונה הרגשתם מותשים מהעבודה? שאין לכם כוח כוח לקום בבוקר ולהיכנס שוב אל אותה הכיתה? שאתם עייפים ובא לכם שתיגמר השנה? או שאתם מאושרים שהיא כבר ממש בסיומה? כמעט כל מורה מרגיש/ה את התחושות הללו. הוראה נחשבת לאחד מהמקצועות השוחקים ביותר. צלצול אחרי צלצול, שיעור אחרי שיעור, שנה אחרי שנה. מורים רבים חשים פערים רבים בין האידאלים שהביאו אותם לבחירה במקצוע, לבין חיי היומיום המאופיינים בתחושה של עומס, לחץ, עייפות ותשישות.

דווקא עכשיו, בסוף שנת הלימודים, כשמורים רבים מרגישים עייפים, הגיע הזמן לשאול איך אנחנו המורות והמורים מוצאים את הכוח להמשיך גם בימים קשים, ובתקופות קשות? מה גורם לנו להיות שחוקים ואיך נוכל להישחק פחות?

בפרק השישי של הפודקאסט החינוכי "שומעים חינוך" נדבר על שחיקה. נשמע מהי תשישות רגשית ואיך מתמודדים איתה? למה הוראה היא מקצוע מאני דפרסיבי והאם דווקא בשל כך טמון סוד קסמה? וגם – ננסה להבין איך ממשיכים ללמד גם אחרי 70 שנים במקצוע?

בפרק זה אירחנו שני מורים שיכניסו אנרגיות בכל מורה ואיש חינוך. הראשונה היא ורד דור, מורה לספרות בבית הספר תלמה ילין בגבעתיים. לאחר עשר שנים בהוראה ורד אספה כמה עצות ותובנות למורות ולמורים, שנוגעות בדיוק רב והמון הומור, בפער שבין הפנטזיות של מורים על הוראה לבין המציאות. המרואיין השני הוא שמעון גרינהויז, מורה למתמטיקה בן 88 מתיכון עמל בפתח תקווה שמלמד כבר 70 שנים (!) שמעון מלא מרץ ואנרגיות, ואפילו הגיש השנה את התלמיד ה-25 אלף שלו לבגרות. הסיפור האישי של שמעון והתובנות שהוא מביא איתו מעוררות השראה.

את הפודקאסט מנחה אמנון רבינוביץ – מורה להיסטוריה ואזרחות ומנהל חטיבת הביניים בבית הספר זיו בירושלים. הפודקאסט נוצר בשיתוף הגיע זמן חינוך, "ביתא מחנכים" ו-"מחדש" מבית מנהל חינוך ירושלים.

להאזנה לפרק המלא:

 

להאזנה לפרק 6 באנדרואיד

להאזנה לפרק 6 באייפון

להאזנה לפרק 6 ב-spotify

להורדת פרק 6

 

הדפסת סיפור זה