
נשארים מעודכנים
הצטרפו לקהילת 'הגיע זמן חינוך' וקבלו עדכון שבועי עם כל מה שמורות ומורים צריכים לדעת
בחלק השני של סקירת הכתבות המומלצות משנת הלימודים החולפת תוכלו למצוא: יוזמות מהשטח, רעיונות חינוכיים פורצי דרך וכלים פרקטיים שמזמינים כל מורה לעצור רגע, לחשוב – ולפעול אחרת. בין אם אתן.ם במרפסת מול הים או בחדר המורים, זה הזמן לקרוא, להזדהות ולהתמלא השראה לקראת השנה הבאה.
מאת: מיכל בלר
תאריך פרסום: ינואר 2025
על מה מדובר: בעקבות תוצאות המבחנים הבינלאומיים, המאמר סוקר את ביצועי תלמידי ישראל במבחני TIMSS, PISA ו-PIAAC והנחיצות בשינוי מערכתי.
למה כדאי למורות ומורים לקרוא את המאמר: היכרות נחוצה עם המבחנים הבינלאומיים השונים ומה ניתן ללמוד ולשנות בעקבות תוצאות תלמידי ישראל במבחנים.
מאת: אבינועם הרש
תאריך פרסום: פברואר 2025
על מה מדובר: המאמר מציע שישה כלים מעשיים למורים במטרה למנוע את החרם הבא.
למה כדאי למורות ומורים לקרוא את המאמר: צעדים פרקטיים שיעזרו למורים לזהות נורות אדומות ולהתמודד עם סיטואציה של חרם לפני שיהיה מאוחר מדי.
מאת: ד"ר סיהאם חמזה
תאריך פרסום: פברואר 2025
על מה מדובר: המאמר מתאר את החזון העירוני והתוכנית החינוכית בסחנין, שהצליחה להכפיל את אחוז בוגרי "בגרות הייטק" ולהציג הישגים יוצאי דופן במצוינות מדעית ושוויון מגדרי.
למה כדאי למורות ומורים לקרוא את המאמר: סיפורה של סחנין מדגים שינוי מערכתי מעורר השראה וגם מציע סדרת מהלכים מעשיים לשיתוף פעולה ותכנון חינוכי שמקדם שוויון ומצוינות.
מאת: רובי נאון
תאריך פרסום: מרץ 2025
על מה מדובר: המאמר מציע סקירה מחקרית מעניינת לגבי הנחת היסוד שכיתה קטנה בהכרח עדיפה על כיתה גדולה.
למה כדאי למורות ומורים לקרוא את המאמר: מפריך מיתוס חינוכי ומעודד לחשוב יצירתי על שיפור ההוראה ללא תלות בתנאים חיצוניים.
מאת: ד"ר שמרית תלרז כהן
תאריך פרסום: מרץ 2025
על מה מדובר: המאמר מציע דרכים פרקטיות לשילוב מיינדפולנס בשגרת הלימודים ליצירת מרחב רגוע ובטוח בכיתה.
למה כדאי למורות ומורים לקרוא את המאמר: מספק אמצעי תמיכה עבור מורים ותלמידים בעידן של אתגרים רגשיים וחברתיים.
מאת: יעל ברנשטיין
תאריך פרסום: אפריל 2025
על מה מדובר: המאמר סוקר את בית הספר הניסויי בירושלים כמודל חינוכי פורץ דרך.
למה כדאי למורות ומורים לקרוא את המאמר: מציע שבעה עקרונות יישומיים לקידום למידה משמעותית, קשרים קהילתיים ויצירתיות.
מאת: מתן רן
תאריך פרסום: מאי 2025
על מה מדובר: המאמר סוקר יוזמה בית-ספרית בה תלמידים מציגים בגאווה פרויקטים שנכשלו ומסבירים מה למדו מהם, בהשראת אירועים בינלאומיים.
למה כדאי למורות ומורים לקרוא את המאמר: מציע נקודת מבט מקורית על כישלון כדרך לטפח תרבות ניסוי וטעייה, יצירתיות ואומץ לטעות כחלק מלמידה משמעותית.
מאת: ד"ר דפנה קופלמן רובין, נטע שגיא וחגי קופרמינץ
תאריך פרסום: יוני 2025
על מה מדובר: המאמר מציע פרספקטיבה רגשית על מצוינות ומנמק מדוע מיומנויות רגשיות לא פחות חשובות מכישורים לימודיים כדי להגיע להישגים.
למה כדאי למורות ומורים לקרוא את המאמר: מפרט מיומנויות רגשיות-חברתיות נחוצות לקידום הצלחה והתמדה שלכל מורה כדאי להכיר.
מאת: רויטל דרורי
תאריך פרסום: יוני 2026
על מה מדובר: המאמר מספר את סיפורה של משלחת מיוחדת שיצאה לגלות את סוד הקסם של מערכת החינוך היפנית ועל התובנות המרתקות בסיום המסע.
למה כדאי למורות ומורים לקרוא את המאמר: הטקסט מעורר השראה ורצון לחולל שינויים חיוביים במערכת החינוך לצד שדרוג תדמית ההוראה בישראל.
מאת: אבינועם הרש
תאריך פרסום: יוני 2025
על מה מדובר: המאמר מציע מסגרת רפלקטיבית לסיום השנה לצד חמש שאלות להתבוננות פנימית ולתכנון מחודש לשנה הבאה.
למה כדאי למורות ומורים לקרוא את המאמר: הטקסט מעלה שאלות רלוונטיות להתחדשות מקצועית, מודעות עצמית ושיפור ההוראה.
פספסתן.ם את החלק הראשון של הכתבות המומלצות? תוכלו למצוא אותו כאן.