חלומות ותמונות עתיד: האם ניתן לעזור לתלמידים שלנו לחלום?

2609
חלומות ותמונות עתיד: האם ניתן לעזור לתלמידים שלנו לחלום?

האם אתם זוכרים מה רציתם להיות כשתגדלו? האם הייתה לכן תשובה ברורה או שמא התקשתן לדמיין במה תרצו לעסוק? מחקרים מראים כי הדימוי שיש לאדם על עצמו בעתיד וחלומותיו לגבי עתידו – יכולים לסייע לו להתמודד בצורה טובה יותר עם ההווה. ילדים שיש להם חלום, תמונת ההווה שלהם טובה יותר. לכן, פיתוח תמונת עתיד יכול לסייע לתלמידים לדמיין עתיד טוב של מיצוי, צמיחה ומצוינות. אולם, בפועל ילדים ומבוגרים כאחד מתקשים לדמיין תמונת עתיד ולומר מה החלומות שלהם. 

בפרק האחד עשרה של הפודקאסט החינוכי ׳שומעים חינוך׳ נדבר על תפקידנו כנשות ואנשי חינוך ביצירת תמונת העתיד של תלמידינו, איך אנחנו יכולים לעזור להם לתכנן מסלול שיעזור להם להשיג את החלומות שלהם, וכמובן שלא נשכח לחלום בעצמנו.

בפרק זה אירחנו את אלי מאירי, אשר ניהל את בית ספר ״אורט במעלה״ בטבריה, בית ספר בו לכל איש צוות ותלמיד יש מקום להגשים את חלומותיו, ואת נוגה בן יעקב, מורה ב״כפר סילבר״ ויוזמת הפרויקט ״מסע לבגרות״, שתספר לנו איך הלמידה מחוץ לכיתה השפיעה על תמונת העתיד של תלמידיה.

את הפודקאסט מנחה אמנון רבינוביץ – מורה להיסטוריה ואזרחות ומנהל חטיבת הביניים בבית הספר זיו בירושלים. הפודקאסט נוצר בשיתוף הגיע זמן חינוך ו"ביתא מחנכים" מבית מנהל חינוך ירושלים.

להאזנה לפרק המלא:

לא הקשבתם לעונה הראשונה? כאן תוכלו למצוא את כל הפרקים של העונה הראשונה.

עדיין לא בטוחים איך מקשיבים לפודקאסט? כאן תמצאו את ההוראות הפשוטות והמהירות לכך.

הדפסת סיפור זה