whatsup-icon youtube-icon twitter-icon facebook-icon
הגיע זמן חינוך
הצטרפו לקהילה
ישראל במלחמה
חוסן מנטלי
בגרות הייטק
בינה מלאכותית
AI בחינוך
מתמטיקה
פודקאסטים
מורים מעולים
קידום מצוינות
חדשנות
חטיבת ביניים
שוויון ומגדר
קידום מצוינות

אין לנו נפט, יש לנו תלמידים

לישראל אין משאבי טבע אדירים. היתרון היחסי שלה תמיד היה ההון האנושי. לאחרונה פורסם שרק 3% מתלמידי כיתות ט' עמדו ברף המצופה במדעים במבחני המיצ"ב. למה הנתון הזה צריך להדאיג לא רק את מערכת החינוך, אלא את כל מי שעתידה של ישראל חשוב לו?
תומר סמרקנדי
23/06/2026
quote-image
אפשר להסתיר נתונים, אפשר לבטל פרסומים, אפשר להאשים מבחנים, מדדים או גופי הערכה, אבל אי אפשר להסתיר מציאות. כאשר תלמידי ישראל מתקשים במדעים, מתמטיקה ואנגלית, תמהיל הידוע כ'בגרות הייטק', זה לא "כישלון של משרד החינוך" בלבד. זו בעיה לאומית. כלכלית. ביטחונית. חברתית.

עוד כתבות בנושא