בגיל 47 עזבה עינת קריירה מצליחה בתחום השיווק והמכירות כדי להגשים את חלום חייה - להיות מורה. ב-1 בספטמבר היא פתחה לראשונה את שער בית הספר ואת דלת הכיתה כמורה. את החוויות והאתגרים שמשתפת עינת בפרק הזה, אין מורה שלא חווה - היום הראשון ללימודים, השיעור הראשון, מבטי התלמידים, הכניסה לחדר המורים, התמודדות עם ניהול כיתה כמורה בתחילת דרכה - כל אלה יכולות להיות חוויות מרגשות ומכוננות מחד, אבל משתקות ומפחידות מאידך. אין ספק שהמפתח לצלוח בבטחה ובמקצועיות את הרגעים הראשונים הללו - הוא סביבה תומכת וקשובה.
בפרק השמיני של הפודקאסט החינוכי "שומעים חינוך" נדבר על מורים בשנתם הראשונה להוראה. נשמע את חוויותיה ותובנותיה של עינת גוטליב, מורה חדשה למתמטיקה מבית הספר רמות-ים במכמורת וכן נשוחח עם מלכה ברנדר, מורת מורים, מנהלת תוכנית שלב במכון דווידסון ומלווה פדגוגית בבית ברל. נעמיק בחוויות של עינת ומלכה בתהליך השנה הראשונה להוראה.
אז כיצד מורים חדשים יכולים להכין את עצמם ליום הראשון ללימודים?
למה "יהיה בסדר" זו לא עצה טובה, במיוחד למורים מתחילים?
מה התפקיד של מורים ותיקים בכל הסיפור?
ומה היא העצה (המפתיעה) של אמנון למורים בשנתם הראשונה להוראה?
כל זאת ועוד תוכלו לגלות בפרק השמיני של הפודקאסט החינוכי "שומעים חינוך".
את הפודקאסט מנחה אמנון רבינוביץ – מורה להיסטוריה ואזרחות ומנהל חטיבת הביניים בבית הספר זיו בירושלים. הפודקאסט נוצר בשיתוף הגיע זמן חינוך, "ביתא מחנכים" ו-"מחדש" מבית מנהל חינוך ירושלים.
להאזנה לפרק המלא: