איך מלמדים התמדה בכיתה?

3451
איך מלמדים התמדה בכיתה?

מדוע לא כל התלמידים המבריקים שלנו מצליחים? 

איך יתכן שתלמידים שאינם כישרוניים במיוחד, לפעמים מצליחים לאורך זמן הרבה יותר מתלמידים מוכשרים ואף "גאונים"?

ואיך כל זה קשור לתכונה שנמצאה קשורה להתמדה של מורים במקצוע ההוראה, ולאיכות ההוראה שלהם?

התשובות לכל השאלות הללו מתחילות ב-GRIT.

מחקרים עדכניים מוכיחים שהיכולת להצליח במטרות אישיות כגון הצלחה בלימודים, בהוראה ובכל מטרה אחרת שהצבנו לעצמנו, אינה נובעת רק מכישרון, אלא תלויה בראש ובראשונה משילוב מיוחד של נחישות, להט והתמדה - שילוב המכונה "Grit". תכונות אלה נרכשות וניתן לפתח ולחזק אותן בכל אדם, ובכל תחום בו הוא עוסק וחשוב לו.

בפרק החמישי של הפודקאסט החינוכי "שומעים חינוך" נדבר על GRIT. נשמע איך מלמדים ומחזקים את יכולות ההתמדה של התלמידים בכיתה, וכיצד מורות ומורים יכולים להלהיב את התלמידים בתחום התוכן שלהם וכך לחזק את הלהט והנחישות בקרב תלמידיהם. 

בפרק זה אירחנו את ליאור לוי-שלום ויעל נוריק, שתי מורות נפלאות למתמטיקה מבית הספר הרב תחומי עמל ברמלה. העשייה החינוכית של שתיהן מניעה את תלמידיהן להשתפר ולהתקדם כל הזמן, על אף הקשיים היומיומיים והכישלונות שבדרך. הסיפורים האישיים והתובנות שבפרק הבא יעוררו בכל איש חינוך השראה, ויכולים אף לשנות את האופן בו אנו פועלים מול התלמידים שלנו.

את הפודקאסט מנחה אמנון רבינוביץ – מורה להיסטוריה ואזרחות ומנהל חטיבת הביניים בבית הספר זיו בירושלים. הפודקאסט נוצר בשיתוף הגיע זמן חינוך, "ביתא מחנכים" ו-"מחדש" מבית מנהל חינוך ירושלים.

להאזנה לפרק המלא:

 

להאזנה לפרק 5 באנדרואיד

להאזנה לפרק 5 באייפון

להאזנה לפרק 5 ב-spotify

להורדת פרק 5

 

לקריאה נוספת על GRIT

 

הדפסת סיפור זה